fredag 19 december 2014

Knähakens nudistbad

Idag upptäckte jag Knähakens nudistbad, tack och lov är det i mitten på december och det förekom varken nudister eller bad, men däremot hittade jag ett nytt favoritställe att fotografera på. Bortsett från en och annan hundrastare var stranden övergiven och dess fjäderklädda invånare tog ingen notis om att jag krälade närmre dem likt en strandad Nessie, insnord i tångrester. Jag hade dessutom blivit försedd med fika till ett helt kompani och det som slutligen fick mig att styrka kosan hemåt var faktiskt de iskalla vindarna och då upptäckte jag till min förvåning att jag hade tillbringat tre timmar på stranden.
Kanske är det denna utsikt som håller de flesta borta från stranden, vad de flesta dock inte vet är att Knähaken är mer än en nudiststrand - 30 meter ned i djupet finns Skånes alldeles egna korallrev med över 500 olika arter.
Foto: Linda med Nikon D300 + Nikon 50mm
Per-Albin Hannson-linjen, numera i solbadarnas tjänst - åtrminstonde sommartid.
Foto: Linda med Nikon D300 + Nikon 50mm
Foto: Linda med Nikon D300 + Nikon 50mm
Råå sett från Knähaken.
Foto: Linda med Nikon D300 + Nikon 50mm
Villiga fotomodeller traskade nyfiket fram, stirrade på kameran, funderade på om min gympasko gick att nypa i med näbben, innan de vaggade vidare och ägnade sig åt viktiga saker så som att dra i tångruskona.
Foto: Linda med Nikon D300 + Nikon 50mm
Knölsvanen, den fågel som har flest fjädrar. De flesta sitter på den långa halsen.
Foto: Linda med Nikon D300 + Nikon 50mm
Till slut var jag så ointressant att fotomodellerna somnade framför mig.
Foto: Linda med Nikon D300 + Nikon 50mm
Fyren i Råå småbåtshamn.
Foto: Linda med Nikon D300 + Nikon 50mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar